torsdag den 24. marts 2016

2004 - On the Road to Faaker am See - New roads, new adventure

New roads, new adventure

European Bike Week i 2004 var en kæmpe oplevelse med masser af nye venner og bekendtskaber. Dagene og timerne løb som ulve efter et bytte på de åbne vider. Hver dag var en ny fest med nye køreture. Alting var spændende, jeg måtte gøre noget, hvad kunne jeg gøre, det skulle være noget kreativt der kunne bruges til noget. Noget der kunne inspirerer andre til at køre på Harley i Danmark.


Jeg begyndte i det små at skrive artikler under træffet i 2004. Jeg havde et lille hæfte med fra en tankstation jeg skrev i. Jeg fik store planer om at lave et Harley-Davidson magasin til Harley-Davidson kunderne i de tre dealership i Danmark. Et magasin om oplevelser på motorcykel. Jeg vidste godt at der fandtes masser af den slags blade i kiosker. Magasinet skulle kun handle om Harley-oplevelser. Jeg havde nu været ved Cap’s Harley-Davidson i 1 1/2 år og der skete tit noget nyt i hverdagen. Folk blev fyret og folk blev ansat. Chris havde valgt at tage sin bestyrelse med til eventen i Faaker am See. Stemningen blandt alle os der var ansat i virksomheden var som at være en grillet gris. Kunne man blive fyret fra sit job i Østrig?


Det var praktisk at ejeren af Cap’s forretningerne boede i huset ved siden af mig, og at vi havde været venner i 23 år, jeg fortalte han om idéen. ”Fed idé Valle, gå i gang, start på det”. I morgen kører vi to til Slovenien så skal du bare se natur. Vi spiser morgenmad her, pisser i Slovenien og spiser frokost i Italien”, sagde Chris. Mit kamera var noget lort, så fotos fra 2004 var ikke for gode. Vi fik en daglig rutine med at køre rundt om Faaker See og en af de sidste dage inden hjemturen fandt jeg ud af at der var en sø i nærheden, Wörter See.


Ved Wörter See vrimlede der også med motorcyklister, ja i hele regionen Kërnten var der motorcykler. Jeg sad og trak mig selv i håret over alt det, jeg først opdagede nu hvor turen var ved at være slut. Jeg trak min ven Vagn til side og sagde: ”næste år er det ikke kun i 7 dage, vi skal feste her”. Vagn nikkede.


Jan, Vagn, Klausi og jeg satte kursen hjemover en tidlig søndag morgen. Ud til motorvejen mod Salzburg. Vi drejede fra ved Bischofshofen og kørte ind over Berchtesgarden i håb om at komme op og se Ørnereden i Obersalzberg. Se stedet hvor den sindssyge maler lave sine krigsliderlige planer om at slagt Europa så det det passede til hans hjernedøde filosofi.



Klokken blev mange i Berchtesgarden og vi måtte hjem og ud på motorvejen igen. Hen forbi München og op af A7 for at finde en overnatning ved Kassel. Der sluttede vores første adventure rejse Europena Bike Week. Dagen efter sad vi på motorcyklerne og hang med hovedet i 800 kilometer og glædede os til træffet i 2005.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar